Kyckling Pho (vietnamesisk nudelsoppa)


Pho är en vietnamesisk nudelsoppa, oftast serveras med kött (pho bo) eller kyckling. I Japan finns det många vietnamesiska restauranger och särskilt unga kvinnor gillar pho. Jag kände mig inte bra dessa dagarna kanske på grund av mycket kallt väder och jag ville äta något varmt, snabbt och skönt för magen. Så jag lagade det. Man kan använda ägg i stället för kyckling också.

<Ingredienser> 2 portioner, tid 10 min
200g glasnudel
200g kycklinginnefile
4-5 blad isbergssallad
1 kyckling buljong
ca 1000ml vatten
salt och peppar

koriander *Om man vill
nam pla (fisk sås) *Om man vill

<Gör så här>
1.skära isbergssallad i små bitar och kycklinginnefile.
2.koka vattnet och tillsätt glasnudlar
3.tillsätt kyckling anad isbergssallad. Tillsätt sedan buljong och salt och peppar.

One Trackback to “Kyckling Pho (vietnamesisk nudelsoppa)”

Leave a Reply

