Mat återanvändning: Potatismos för italienska gnocchi

Nyligen Jag har många saker att göra i samband med min uppsats … så jag har inte kunnat uppdatera regelbundet … Jag ville också skriva om kursen rätter från gårdagens inlägg .. men ändå ..jag ska göra senare. Jag hade överblivet potatismos och sparris, så jag gjorde italienska gnocchi med den. Det är enkelt och konsistens är mycket gott:)

<Ingredienser> 2-3 portioner, tid: 20 min
600g potatismos
knappt 2dl mjöl
1 gul lök
6-8 champinjoner
ca 60 g sparris

[Gräddsås]
3 dl grädde
1 kyckling buljong
svartpeppar

<Gör så här>
1. Blanda potatismos med mjöl.
2. Koka vatten i en kastrull för att koka gnocchi.
3. Gör en platt rund form (ca 3 cm) med blandningen och tryck i mitten lite.
4. Koka gnocchin. När det börjar flyta på ytan av kokande vatten, är den klar.
5. Skiva gul lök och champinjoner och skär sparris.
6. I en stekpanna, stek grönsaker (jag lagt sparris senare som det var överblivna och kokta) med olivolja.
7. Tillsätt grädde, kyckling buljong och svartpeppar (Som potatismos redan krydda, jag vill inte lägga salt men om du behöver lägg till).
8. Tillsätt gnocchin och snabbt blanda med såsen.

2 Comments to “Mat återanvändning: Potatismos för italienska gnocchi”

  1. Din matspalt är verkligen rolig och innovativ. Du kastar dig ut och skapar rätter till synes enkelt och självklart.
    Dina krosbefruktande recept mellan japanst och svenskt och europeiskt och mera är inspirerande.
    I kväll ska jag göra ditt superenkla gnocchirecept på överblivet potatismos!

    • Hej! Tack för din kommentar! Vad härligt att du gillar idén. Jag tycker att det är intressant att tänka på hur man kan laga olika rätter med samma ingredienser eftersom mera variation är roligare.Jag hoppas att din gnocchi gick bra! Ha en bra helg! MVH, Yumiko

Leave a Reply

