Tofu Sallad

Jag hittade mycket intressant tofu i en ekologisk matbutik. Det är “Tofu Rosso” som har tomat smak. I Japan har jag aldrig sett den typen av tofu, men jag tycker det går bra med italienska. Så jag köpte den och provade med rucola och kluven morot med balsamvinäger och olivolja för lunch att servera med bröd. Jag kommer att införa verklig japanska tofu sallad senare.

  <Ingredienser> 2 portioner, tid 10min
  1 paket Tofu Rosso
  1 packet rucola
  1 riven morot
  balsamvinäger
  olivolja
  salt och peppar

 <Gör så här>
1. Skär tofu rosso som kuber och morötter Riva.
2. Tvätta rucola och blanda med dem. Använd salt och peppar, balsamvinäger och olivolja för dressing.

2 Comments to “Tofu Sallad”

  1. Det här verkar ju inte då dumt. Var ligger affären?

    Personligen tror jag att det är bättre att kombinera färsk fast tofu av den kinesiska modellen (15 spänn på Hong Kong Trading) och soltorkade tomater. Men jag har haft fel många gånger förr.

    • Hej Andreas! Tack så mycket för din kommentar! Jag kan inte komma ihåg väl eftersom jag råkade hitta i äffaren. Men det var nära Marietorget på den sida där SJ ligger.

      Jag kommer ihåg att jag köpte färsk tofu i kinesisk affär (Jag tror det är samma affären som du gick). Det var mycket gott!
      Yes, jag tror den kombination (tofu och soltorkade tomater) smakar jättebättre😀 Faktiskt det finns sallad liksom det i Japan… det är modern japansk cuisine😀

Leave a Reply

