Grillad Kyckling och Rödbetor Sallad

När jag var i Japan, hade jag inte möjlighet att äta rödbetor. Men jag fick att gilla den efter kom till Sverige. Detta är inte en japansk matlagning, men jag gillar det.

<Ingredienser> 2-3 portioner, tid 1 timme
2 kycklingfilé
120g rödbetor
2-3 potatis
1 gul lök
100g ruccola
50 g fetaost
salt och peppar
torkad rosmarin
honung

balsamvinäger
olivolja

<Gör så här>

1. Värm upp ugnen till 225 grader.
2. Skär rödbetor, potatis, gul lök i små bitar. Skiva kycklingen ca 2-3 cm.
3. Lägg dem i en form och lägg olivolja, salt och peppar. För kyckling, lägg rosmarin som well. For rödbetor, lägg till honung.
4. Grilla dem i ugnen i ca 40 min tills de ska tillagas.
5. Skär fetaost i tärningar.
6. Lägg ruccola och fetaost i en form eller tallrik sedan lägga grillas sådana (Skär kyckling i små bitar).
7. Ät med balsamvinäger och olivolja.

Leave a Reply

