Mat återanvändning: Curry för Ost curry gratäng

Ibland känner jag mig lat för att laga … speciellt efter dessa jul och nya partier år. Jag lagade curry och jag hade överblivna. Så jag lagade ost curry gratinerad, som är en husmanskost maträtt i Japan. I Japan är gratäng med ris som kallas “Doria”, som sägs vara uppfunnits av en kock i Japan och även uppfanns i Paris …

<Ingredienser> 2 portioner, tid: 15 min
400-600g överblivna curry
400-600g kokt ris
ca 100g riven ost
persilja

 

<Gör så här>

1. Värm upp ugnen till 200 grader.
2. Lägg kokt ris i en form eller värmebeständig skål, sedan curry och kluven OST på toppen.
3. Lägg den i en ugn tills osten smälter.
4. Servera med dekorera persilja på toppen.

Leave a Reply

