Hälsosam Bakad Potatis

Jag gillar bakad potatis så mycket men ibland är det för tungt. Så jag bytte toppning lite att lägga till mer grönsaker. Den krispiga konsistens rödlök och lettace/paprika är mycket bra.

<Ingredienser> 2 portioner, tid: 30 min

2 baked potatis

< Fyllning>
1 paket skagenröra (200g)
1 avokado
1 rödlök
1 blad av lettace  eller 1/2 paprika
3 msk gräddefil
salt och peppar
citronsaft

<Gör så här>

1. Värma upp ugnen till 225 grader.
2. Wrap bakad potatis i en plastfilm och mikro i 3 minuter. Detta för att förkorta tillagningstiden i ugnen.
3. Göra kapning på toppen av bakad potatis. Wrap bakad potatis med alminum film och baka i ugnen i ca 30 minuter.
4. Hacka rödlök och micro i 30 sekunder i en skål (jag gillar inte för mycket lök efter smak. Så bara för att undvika det, jag använder micro.)
5. Hacka avokado och lettace eller paprika och blanda med rödlök. Lägg skogenröra, gräddefil, salt och peppar och citronsaft och blanda dem.
6. Servera toppning med bakad potatis och lägg sallad.

Leave a Reply

