Sesami Sås

Jag fick en förfrågan av tsukemen recept. Tsukeman menar nudel med dippsåser på japanska. Det finns många sorters doppa såser men jag gillar sesami, jag gjorde sesami sås. Eftersom detta är för doppning, detta är tjock. Detta sesami sås är bra för Udon eller Ramen, men inte för Soba. Om du lägger till vatten (+ 200 ml / portion) och 0.5 bouillon/portion , kan man använda som vanligt Ramen eller Udon soppa, eller soppa för gryta. Jag kommer att introducera recepes använda denna sås.

<Ingredienser> 2 portioner,  tid: 5 min
400ml vatten
1 kub kyckling buljong
3 msk soja
6 msk tahini utan salt
2 msk rörsocker

<Gör så här>

Bara sätta alla ingredienser i en liten kastrull och koka tills allt är blandat i några minuter.

Links:  recepes använda denna sås
Yakiniku 2 (Stekt nötkött): Sesamisås
Tori Tsukune Nabe Goma Fumi (Kyckling köttfärsbullar gryta med sesami smak)
Tsukemen med Sesamisås (Nudel med dippsåser)

3 Trackbacks to “Sesami Sås”

Leave a Reply

